Czy kolor naprawdę może wpłynąć na Twoją kampanię marketingową?
Z pewnością wiesz, że pewne kolory wywołują u ludzi określone nastroje, ale czy ta sama zasada może mieć zastosowanie w Twoich działaniach marketingowych? Okazuje się, że tak!
Kolor to nie tylko atrakcyjny wygląd przestrzeni biurowej, to także sposób na nawiązywanie kontaktów z innymi oraz sprzedaż produktów i usług. Upewnij się, że krzesła w Twojej sali konferencyjnej są w kolorze, który budzi pozytywne emocje, a może się okazać, że spotkania z potencjalnymi nowymi klientami również pójdą w Twoją stronę!
Istnieje kilka zaskakujących statystyk, w tym fakt, że 84,7% klientów twierdzi, że kolor jest powodem, dla którego kupują dany produkt. Jeśli nie zwracasz uwagi na kolory w swoich reklamach marketingowych i na opakowaniach swoich produktów, być może tracisz sporo czasu!
Sprawdź tę infografikę autorstwa Web FX, aby dokonać bardzo interesującego odkrycia
Źródło: www.webfx.com/blog/web-design/psychology-of-color-infographic
Inną interesującą kwestią jest to, że ludzie dokonują oceny miejsca lub produktu w ciągu zaledwie 90 sekund od zetknięcia się z nim. To niewiele czasu na wywarcie wpływu, więc trzeba być sprytnym, zanim się zacznie. Na przykład meble biurowe muszą mieć odpowiedni wygląd, aby zrobić wrażenie na odwiedzających Twoją przestrzeń, w tym krzesła do recepcji, meble do przerw itp. Nie chodzi tylko o marketing samego produktu, ponieważ odwiedziny potencjalnych klientów również stanowią część transakcji marketingowej!
Aby to jeszcze bardziej podkreślić, w badaniu przeprowadzonym przez Journal of Marketing wykazano silny związek między kolorem a postrzeganiem tożsamości marki.
Co sądzisz o psychologii koloru?