Ostatni przewodnik, jakiego kiedykolwiek będziesz potrzebował do zarządzania najwyższą jakością
- Wstęp
- Jak wygląda dobre zarządzanie?
- Jak wygląda złe zarządzanie?
- 5 powodów, dla których bycie dobrym menedżerem pomaga zatrzymać pracowników
- 2 główne style zarządzania i jak rozpoznać swój
- Kiedy pojawia się konflikt...
- 5 sposobów na skuteczne radzenie sobie z kryzysem jako menedżer
- 10 rzeczy, które musisz zrobić jako menedżer jakości
- 10 rzeczy, których musisz unikać jako menedżer
- Podsumowanie
Zarządzanie ludźmi to trudne zadanie. Nie tylko jesteś pierwszą osobą, do której można się zwrócić, gdy pojawia się problem, ale jesteś również odpowiedzialny za motywowanie ich, pomaganie im, podnoszenie ich na duchu, gdy czują się zdołowani i zapewnianie wyników.
Wszystko zaczyna się i kończy na kierowniku, ale praca jest wykonywana przez pracowników. Z tego powodu wiedza o tym, czym jest zarządzanie jakością i jak zapewnić, że jako menedżer dajesz swoim pracownikom to, czego potrzebują, jest bardzo ważna.
Czy wiesz, że jednym z głównych powodów, dla których ludzie odchodzą z organizacji, nie jest to, że mają ochotę na nowe wyzwanie, ani to, że nie podobają im się meble w biurze, ale złe zarządzanie. Kierownik, który nie wie, jak komunikować się ze swoimi pracownikami i nie ma pojęcia, jak motywować lub inspirować, nie zatrzyma swoich dotychczasowych pracowników i z pewnością nie przyciągnie nowych talentów do współczesnego biura.
Ponieważ zarządzanie jakością jest tak niezwykle ważne, ważne jest, abyś nie tylko znał cechy dobrego menedżera, ale także wiedział, co musisz robić każdego dnia, aby wspierać swoich pracowników i inspirować wielkość. Musisz również wiedzieć, jaka jest różnica między przywództwem a zarządzaniem i jak połączyć to wszystko w jedną doskonałą burzę.
Wszystko to, a nawet więcej, znajdziesz w tym przydatnym przewodniku!
Jak wygląda dobre zarządzanie?
W zarządzaniu chodzi o osobowość na wiele sposobów. Musisz być kimś, kto inspiruje, kimś, kto działa jako wzór do naśladowania i kimś, kto ma empatię wobec swoich pracowników. Musisz być osobą, do której Twoi pracownicy czują, że mogą się zwrócić, kiedy siedzą na swoich krzesłach w biurze i zmagają się ze swoją pracą, lub po prostu mają coś na głowie, co powoduje, że są bezproduktywni w pracy.
Muszą wiedzieć, że nie będziesz ich osądzać, ale muszą też szanować cię na tyle, by wiedzieć, że kiedy poprosisz ich o coś, muszą to zrobić.
To cienka linia i jest to coś, z czym wiele osób się zmaga. Menedżerowie nie powinni po prostu siedzieć przy biurku w swoim gabinecie i wysyłać maile z instrukcjami. Mają być widoczni w biurze i wokół niego, mają być wzorem do naśladowania, kimś, na kogo można patrzeć i aspirować do bycia takim jak oni, i mają być kimś, kto osiąga wyniki.
Tak właśnie wygląda wspaniałe zarządzanie.
Jako menedżer, bardzo łatwo jest utknąć w martwym punkcie przez cele, budżety i całą resztę biurokracji, ale jeśli nie potrafisz współpracować ze swoimi pracownikami, jeśli nie potrafisz ich zmotywować i zainspirować, to zawodzisz w swojej pracy.
Spójrz na tę infografikę, która upraszcza całą sprawę.
Źródło - https://www.bluebeyondconsulting.com/2019/11/what-makes-a-great-manager-infographic/
Menedżer musi być osobą, która potrafi zarządzać ludźmi, ale musi też umieć delegować zadania. Musi być w stanie myśleć na bieżąco i rozwiązywać problemy, ale musi też planować z wyprzedzeniem. Musi motywować i pomagać ludziom, by czuli, że można się do nich zwracać, ale musi też okazywać im szacunek.
Wiele z tego sprowadza się do stylu zarządzania. Jest to coś, o czym będziemy mówić znacznie bardziej szczegółowo później, i chociaż każdy jest wyjątkowy w swoim faktycznym podejściu, większość menedżerów należy do dwóch odrębnych kategorii, z kilkoma podkategoriami poza nimi:
- Autokratyczny styl zarządzania
- Demokratyczny styl zarządzania
Żaden styl nie jest lepszy od innego, to naprawdę sprowadza się do sytuacji i posiadania odpowiedniego dopasowania. Na przykład, McDonalds są znane z posiadania autokratycznego stylu zarządzania i to działa bardzo dobrze dla nich. Jednak miejsca takie jak Google i Microsoft mają bardziej demokratyczny lub nawet transformacyjny styl zarządzania.
Istnieje jeszcze jeden typ, zwany leseferyzmem. Oznacza to, że pracownicy podejmują decyzje, a menedżerowie służą wsparciem.
Jaki typ stylu według Ciebie istnieje w Twoim biurze? Zidentyfikuj go teraz, a wtedy, gdy wkrótce będziemy mówić bardziej szczegółowo o stylach, będziesz mógł wyciągnąć najbardziej przydatne informacje dla swojej sytuacji.
Oczywiście dobry menedżer wie również, że nigdy nie jest skończonym artykułem i jako taki poświęca swój czas na ciągłą naukę i rozwój. To inspiruje pracowników do tego samego i tworzy kulturę samorozwoju i doskonalenia w firmie.
Jak wygląda złe zarządzanie?
Wiemy, jak wygląda dobre zarządzanie, ale jak wygląda złe zarządzanie? Czy jest to dokładne przeciwieństwo? Cóż, tak i jeszcze więcej.
Złe zarządzanie jest w stanie zrujnować firmę i sprowadzić ją na ziemię. Pracownicy zdecydują, że ich dni przy biurkach nie są warte stresu i odejdą. Nowi pracownicy usłyszą wszystko o zarządzaniu w Twojej firmie i zdecydują się pójść gdzie indziej. Pracownicy, którzy pozostaną, staną się niezmotywowani, zestresowani, pozbawieni morale, a w rezultacie błędy wzrosną, a produktywność weźmie nosa. Z czasem klienci zaczynają zauważać spadek jakości, decydują się pójść gdzie indziej też, a zyski spadają.
Firma upada.
Słaby menedżer:
- Jest słabym słuchaczem
- Mówi jedno, a robi co innego
- Słabo się komunikuje
- Nie daje przykładu
- Zakłada, że wie wszystko
- Zraża do siebie pracowników
- Stawia raczej żądania niż stanowcze prośby
- Mikrozarządza
- Podważa zaufanie swoich pracowników
- Zastrasza i wytyka błędy przed grupą
- Nie oferuje pochwał za dobrze wykonaną pracę
- Nigdy nie jest widziany w biurze i pozostaje w swojej własnej przestrzeni
- Deleguje wszystko
- Słaby motywator
- Stawia niesprawiedliwe wymagania i wywiera nadmierną presję na pracowników
- Rządzi przez strach
Czy widzisz, jak to wszystko może stworzyć złe środowisko pracy? To nie jest nawet wyczerpująca lista, są tam menedżerowie, którzy robią jeszcze gorzej!
Jako menedżer, szczęście Twoich pracowników odzwierciedla Twoje umiejętności w pracy. Jeśli twoi pracownicy są ogólnie zadowoleni, lubią swoją pracę i są zmotywowani, aby dać z siebie wszystko, to jesteś na dobrej drodze. Jeśli jednak Twoim pracownikom brakuje morale, czują złość na to, jak są traktowani, lub mają wrażenie, że po prostu nie są słuchani lub doceniani, musisz przyjrzeć się sobie i dokonać pewnych zmian.
Nikt nie twierdzi, że bycie menedżerem to łatwa praca - tak nie jest. To bardzo trudna praca, która wymaga bycia tym dobrym i tym złym jednocześnie. Nie da się uszczęśliwić wszystkich i trzeba się z tym pogodzić, ale jest to również praca dająca ogromną satysfakcję, gdy widzi się motywację pracowników, a wynik końcowy osiąga cele, a nawet je przekracza.
Te wyniki uzyskasz tylko inspirując swoich pracowników do robienia tego, co najlepsze.
5 powodów, dla których bycie dobrym menedżerem pomaga zatrzymać pracowników
Jak więc bycie dobrym menedżerem pomaga w utrzymaniu pracowników? Wszystko sprowadza się do tego, jak sprawiają, że Twoi pracownicy się czują.
Zanim przejdziemy dalej, sprawdźcie tę infografikę, która daje bardzo dobry przegląd nawyków dobrych i złych menedżerów.
Źródło - https://www.ultimatesoftware.com/Infographic/The-Habits-of-Good-vs-Bad-Managers
Te nawyki pomogą Ci albo stracić pracowników albo ich zatrzymać, ale dlaczego?
- Dobre zarządzanie pomaga pracownikom czuć się docenionym - Dobry menedżer nie odpala zamówień wokół nowoczesnych stołów w sali konferencyjnej, a następnie wychodzi z pokoju, dyskutuje, pyta o opinie, prosi o sugestie i słucha. To wszystko pomaga pracownikom czuć się docenionymi, a kiedy to się dzieje, pracownicy są o wiele bardziej skłonni pozostać tam, gdzie są i pracować w firmie, niż odejść i udać się gdzie indziej.
- Dobre zarządzanie gwarantuje, że pracownicy są zmotywowani i spełnieni - Dobry menedżer to także ktoś, kto daje przykład. Nie każe pracownikowi robić czegoś, czego sam nigdy by nie zrobił, ale zachęca i motywuje, będąc inspiracją. Kiedy Twoi pracownicy są zmotywowani, chcą się starać i traktują swoją pracę znacznie poważniej. To nie jest prosty przypadek "zrób to, co musisz zrobić, a potem idź do domu", to przypadek chęci pójścia ponad wszystko, ponieważ to coś znaczy.
- Dobre zarządzanie pozwala pracownikom czuć, że mogą się do ciebie zwrócić i omówić wszelkie problemy - Dobrzy menedżerowie mają politykę otwartych drzwi, która pozwala pracownikom czuć, że mogą się do nich zwrócić, jeśli tego potrzebują. Nie oznacza to, że siedzą w swoim fotelu biurowym z szeroko otwartymi drzwiami i pozwalają każdemu w biurze, jeśli chcą porozmawiać, oznacza to, że pracownicy wiedzą, że mogą, jeśli potrzebują, a to wystarczy, aby ludzie czują się wspierani.
- Dobre zarządzanie tworzy ducha zespołu - połączone cechy dobrego menedżera pomagają stworzyć poczucie "wszystko dla jednego, a jeden dla wszystkich" w biurze. To buduje ducha zespołu i o wiele bardziej pozytywne środowisko pracy. Współpraca jest ożywiona i udana, problemy są rozwiązywane, a ludzie czują się wspierani nie tylko przez menedżerów, ale także przez swoich kolegów. Jest to o wiele lepsze miejsce do pracy, a w rezultacie jest bardziej prawdopodobne, że zostaną w nim na dłużej!
- Dobre zarządzanie daje pracownikom coś, do czego mogą dążyć - menedżer, który inspiruje swoich pracowników, działa jako wzór do naśladowania i tworzy poczucie, że chcą się rozwijać i ewoluować jako pracownicy. Dobrzy menedżerowie wspierają możliwości uczenia się swoich pracowników i zachęcają ich do rozwijania się w pracy. To zwiększa pewność siebie i perspektywy na przyszłość.
Te pięć czynników sprawi, że Twoi pracownicy nie będą chcieli odejść do innej firmy, być może jednej z konkurencyjnych, a zamiast tego będą zadowoleni ze współpracy przy stołach w sali konferencyjnej i pracy w Twojej przestrzeni biurowej. Oczywiście oznacza to również, że potencjalni nowi pracownicy, jedni z najlepszych talentów wokół, mogą być przyciągnięci do Twojej firmy.
2 Główne style zarządzania i jak zidentyfikować swój
Istnieje kilka różnych stylów zarządzania, ale zazwyczaj dzielą się one na dwie główne kategorie - demokratyczne style zarządzania i autokratyczne style zarządzania. Nie ma znaczenia, czy menedżer jest introwertykiem czy ekstrawertykiem, może mieć każdy rodzaj stylu lub podkategorię.
Zanim porozmawiamy o dwóch głównych stylach, sprawdź ten film, który faktycznie nakreśla pięć stylów przywództwa, które pokrywają się i pasują do tych kategorii.
Jak widać, nie ma tu jednego uniwersalnego podejścia, ale dwa bardzo różne podejścia.
Autokratyczny styl zarządzania
Autokratyczny styl zarządzania sprawdza się w niektórych firmach, a w innych nie. Ponownie, sprowadza się to do właściwego podejścia w zależności od pracowników i kultury firmy. Wcześniej wspomnieliśmy, że McDonalds ma autokratyczny styl zarządzania i z pewnością nie brakuje im sukcesów!
Główne cechy autokratycznego stylu zarządzania to:
- Menedżerowie podejmują decyzje
- Nie ma konsultacji z pracownikami przed podjęciem decyzji
- Liderzy wydają polecenia dotyczące sposobu pracy, np. procesów i metod
- Bardzo ustrukturyzowana organizacja, w której panuje hierarchia
Na pierwszy rzut oka można odnieść negatywne wrażenie o stylach autokratycznych, ale istnieją plusy i minusy każdego z nich, które należy rozważyć. Podczas gdy menedżerowie podejmują decyzje bez konsultacji z pracownikami, może to odpowiadać pracownikom, którzy wolą po prostu zająć się swoją pracą. Ten typ stylu tworzy również bardzo jasny proces pracy, z informacjami przekazywanymi pracownikom regularnie i bez zamieszania. Zapewnia również, że istnieją instrukcje, jak zrobić wszystko, zmniejszając liczbę błędów i zwiększając wydajność.
Jednak minusy są oczywiste. Autokratyczne style zarządzania są dość sztywne i mogą sprawić, że niektórzy pracownicy poczują się zduszeni. Kiedy styl autokratyczny jest wdrażany w niewłaściwym środowisku, może prowadzić do problemów z morale i poczucia "my i oni".
Style autokratyczne są całkowitym przeciwieństwem innej części stylów zarządzania, zwanej leseferyzmem. Poruszyliśmy już ten temat, ale podczas gdy styl autokratyczny oznacza, że decyzje są podejmowane przez menedżerów i przekazywane pracownikom jako ostateczny wybór, w sytuacji leseferyzmu decyzje są podejmowane przez pracowników, a menedżerowie służą im wskazówkami i wsparciem. Oba mają swoje wady i zalety.
Demokratyczny styl zarządzania
Z drugiej strony mamy demokratyczny styl zarządzania, który jest znacznie szerzej stosowaną opcją. Niektóre z największych firm na naszej planecie używają tego typu stylu zarządzania, takich jak Google, Microsoft, Amazon, itp, chociaż dają one również trochę więcej odpowiedzialności pracownikom w odniesieniu do wyborów, więc ma tendencję do nakładania się trochę z opcji leseferyzmu też.
Główne cechy demokratycznego stylu zarządzania to:
- Pracownicy są konsultowani w sprawie potencjalnych decyzji i zachęcani do przedstawiania swoich pomysłów i sugestii
- Ostateczną decyzję podejmuje kierownictwo, biorąc pod uwagę pomysły i sugestie pracowników
- Pracownicy są zachęcani do wymyślania nowych pomysłów na pracę i przedstawiania ich kierownikom do rozważenia
- Komunikacja jest stałą rzeczą w tym stylu.
Ponownie, można spojrzeć na listę cech i automatycznie założyć, że jest to lepszy typ stylu zarządzania, ale znowu, to zależy od pracowników i firmy. Ten typ stylu działa bardzo dobrze, gdy masz doświadczonych, dojrzałych i entuzjastycznych pracowników, którzy chcą przedstawić swoje pomysły i są dość kreatywni w swoich wspólnych przedsięwzięciach. Nie sprawdza się natomiast w przypadku pracowników niedoświadczonych, a nawet takich, którzy utknęli w swoich schematach.
Możliwość sprawiedliwego wypowiedzenia się i przedstawienia pomysłów może być świetna dla morale i pomaga pracownikom czuć się docenionymi, co ma bezpośredni wpływ na wydajność i zyski. Może to jednak oznaczać, że procesy pracy często zmieniają się zgodnie z nowymi sugestiami, a to może powodować problem z jasnością, a nawet wzrost liczby błędów przez krótki czas.
Określenie najlepszego rodzaju stylu zarządzania dla Twojej firmy jest kluczowe, jeśli chcesz iść do przodu we właściwym kierunku.
Kiedy pojawia się konflikt ...
Ustaliliśmy, co czyni dobrego menedżera, a co słabego, ale co ze stylami zarządzania konfliktem? Jak podchodzisz do konfliktu w biurze i jak go rozwiązujesz? Jak poradziłbyś sobie z gorącą kłótnią wokół krzeseł zarządu? Co byś zrobił, gdyby dwóch pracowników po prostu nie mogło rozwiązać swoich różnic?
Radzenie sobie z konfliktami jest główną częścią roli kierowniczej, choć niewielu menedżerów lubi to robić. Pozostawione same sobie konflikty mogą być bardzo szkodliwe dla morale, powodując, że pracownicy niemal wybierają strony w sporze i powodują ogromny rozdźwięk między zespołem. Ma to bezpośredni wpływ na poziom jakości, jaki oferujesz swoim klientom, a także na poziom wydajności.
W związku z tym, jednym z głównych obowiązków kierownika biura jest umiejętność skutecznego radzenia sobie z konfliktem, przy użyciu bezstronności i zrozumienia przez cały czas.
Do's
- Wysłuchaj obu stron argumentu i nie czuj się stronniczy w stosunku do jednej lub drugiej strony
- Zachowaj bezstronność i nie traktuj jednego pracownika bardziej sprawiedliwie niż drugiego
- Zachęcaj pracowników do omówienia problemu i znalezienia sprawiedliwego rozwiązania pośredniego
- Jasno komunikuj swoje obawy
- Pracuj szybko, aby uniknąć zaostrzenia konfliktu lub rozprzestrzenienia się go na całe biuro
- Jeśli pracownicy nie mogą dojść do porozumienia sami, a Ty występujesz w roli mediatora, musisz zająć się tym sam. Oznacza to, że należy być sprawiedliwym wobec obu stron i stawiać na pierwszym miejscu dobro całego biura.
Nie wolno
- Stawanie po stronie. Nigdy nie stawaj po żadnej ze stron, ani nawet nie dawaj oznak stronniczości żadnemu z pracowników.
- Omawiać problemu z jednym pracownikiem bardziej niż z drugim lub omawiać go poza sesją mediacyjną.
- Dopuszczać do pogorszenia sytuacji. Jeśli zauważysz, że konflikt zaczyna obejmować innych pracowników, musisz podjąć szybkie działania, często w formie spotkania w biurze
- Odsuń na bok obawy pracowników, upewnij się, że wiedzą, że traktujesz ich poważnie
Konflikty są kłopotliwe, trudne, czasami mylące i często bardzo uciążliwe dla menedżera, który musi sobie z nimi radzić, ale szybkie działanie zapewni, że problem nie rozprzestrzeni się dalej i nie spowoduje jeszcze większego problemu z morale i produktywnością. Należy mieć nadzieję, że pracownicy będą potrafili zachowywać się jak dorośli i sami poradzą sobie z sytuacją w dojrzały sposób, ale w przypadku, gdy nie jest to możliwe, trzeba być przy nich.
5 sposobów na skuteczne radzenie sobie z kryzysem jako menedżer
Nie zawsze konflikt może wywołać fale w biurze, ale kryzys jako całość. Obecnie znajdujemy się w samym środku światowego konfliktu, który spowodował ogromne zmiany w sposobie życia, pracy i interakcji z innymi. W ciągu ostatnich kilku miesięcy menedżerowie musieli podejmować trudne decyzje, często bardzo szybko, jednocześnie uspokajając pracowników co do ich życia zawodowego. Jeśli zastanawiasz się "czym jest przywództwo", radzenie sobie z kryzysem pokazuje Ci dokładnie, jaka jest jego definicja.
Chodzi o uspokojenie niepokoju, zapewnienie, że plotki i pogłoski nie będą się szerzyć, o podejmowanie szybkich decyzji, wykorzystywanie myślenia opartego na ocenie ryzyka w celu dokonania wyboru pomiędzy różnymi opcjami, przy jednoczesnym zapewnieniu otwartej i szczerej komunikacji z osobami z otoczenia. Chodzi o podejmowanie ryzyka w stosunku do korzyści i robienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby osiągnąć pozytywny wynik. To właśnie czyni dobrego menedżera, a zarazem lidera.
Sprawdź tę infografikę, która mówi o komunikacji podczas kryzysu, z punktu widzenia menedżera i z punktu widzenia biznesu.
Źródło - https://melissaagnes.com/10-new-rules-crisis-communications-infographic/
Mając do czynienia z kryzysem, jakimkolwiek kryzysem, powinieneś:
- Być otwartym i szczerym ze swoimi pracownikami, aby uniknąć niepokoju i plotek
- Pytać o sugestie, aby pracownicy czuli się zaangażowani
- Komunikować się regularnie
- Skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie, komforcie i zdrowiu pracowników
- Nie bój się prosić o pomoc
Kryzysy zdarzają się od czasu do czasu i na szczęście nie powinny być regularnym zjawiskiem. Jednak menedżerowie to nie wyspy, więc jeśli radzisz sobie z kryzysem i nie jesteś pewien, jaką drogę obrać, zawsze poproś o pomoc i dodatkowe opinie. Najgorsi menedżerowie nigdy nie czują potrzeby, by prosić innych o radę, ale najlepsi wiedzą, że nie można oczekiwać od nich, że będą wiedzieć wszystko i nie są ponad to, by korzystać z rad innych ludzi, niezależnie od tego, czy jest to starszy menedżer, menedżer z innego miejsca, czy pracownik.
10 rzeczy, które muszą Państwo zrobić jako menedżer jakości
Menedżer jakości nie musi się zbytnio starać. Są sobą, ale z dodatkowym autorytetem i nie wciskają tego nikomu w twarz. Jest przystępny, ale jednocześnie stanowczy. Jeśli dopiero zaczynasz pracę jako menedżer, będziesz chciał zapewnić sobie jak najlepszy rozwój. Oznacza to, że wiesz dokładnie, co powinieneś zrobić jako wysokiej jakości menedżer w pierwszej kolejności.
Oto 10 rzeczy, które musisz zrobić.
- Komunikuj się regularnie i jasno - Nie dezorientuj swoich pracowników. Jeśli musisz przekazać informacje, zrób to jasno, bez żadnych niejasności. Komunikuj się również regularnie i nie chowaj się w swoim biurze.
- Traktuj swoich pracowników jak ludzi - Twoi pracownicy są największym atutem firmy, ale są też ludźmi, tak jak Ty - traktuj ich jak ludzi.
- Bądź przystępny - Stosuj politykę otwartych drzwi, aby pracownicy mogli do Ciebie podejść i porozmawiać o wszystkim, co ich trapi, jeśli tylko będą mieli taką potrzebę. Jest to kluczowa strategia pomagająca obniżyć poziom stresu w miejscu pracy.
- Zawsze słuchaj bez osądzania - jeśli pracownik przychodzi do Ciebie z problemem lub masz do czynienia z konfliktem, słuchaj uważnie i upewnij się, że wie, że go słuchasz. Za wszelką cenę unikaj osądzania - bezstronność jest kluczowa.
- Deleguj, ale rób to uczciwie - Jako menedżer będziesz musiał delegować zadania, to część tej pracy. Jednakże, kiedy delegujesz zadania, upewnij się, że robisz to sprawiedliwie i że dajesz je pracownikom, którzy mają niezbędne umiejętności i doświadczenie oraz tym, którzy mogą sobie z nimi poradzić w kontekście ich aktualnego obciążenia pracą. Nie przeciążaj swoich pracowników, ponieważ doprowadzi to do stresu i niskiego morale.
- Zaufaj swoim pracownikom, aby wykonalizadanie, unikaj mikrozarządzania - Zaufaj swoim pracownikom, aby wykonali zadanie najlepiej jak potrafią i unikaj ciągłego zaglądania im przez ramię lub mówienia, jak mają coś zrobić. To podkopuje ich pewność siebie. Buduj ich, pokazując im, że im ufasz.
- Pokaż swoim pracownikom, że są cenieni, prosząc o opinie i sugestie - Pomoc pracownikom, aby czuli się cenieni, jest niezbędna, jeśli chcesz utrzymać wysokie morale. Zachęcaj pracowników do omawiania sugestii i pomysłów i zawsze traktuj je poważnie, rozważając je, aby dowiedzieć się, czy któreś z nich są wykonalne. Nigdy nie wiadomo, jakie kreatywne pomysły mogą się pojawić!
- Dawajprzykład - Kierownik ds. jakości jest wzorem do naśladowania, więc upewnij się, że dajesz dobry przykład pod względem pozytywnego nastawienia, punktualności i sposobu traktowania ludzi.
- Udzielajpochwał tam, gdzie są one potrzebne - Jeśli praca jest dobrze wykonana, pochwal osoby, które ją wykonały i nie bój się tego robić. Zwiększa to morale, ale upewnij się, że nie chwalisz ciągle tej samej osoby, ponieważ może to prowadzić do niechęci wśród zespołu.
- Wspieraj naukę i rozwój swoich pracowników - Zachęcaj swoich pracowników do dalszego rozwoju swoich umiejętności i wiedzy poprzez kursy i możliwości kształcenia na odległość.
Aby dowiedzieć się więcej na temat umiejętności zarządzania, sprawdź ten film.
10 rzeczy, których musisz unikać jako menedżer
Oczywiście są też negatywne rzeczy, które możesz zrobić jako menedżer lub przełożony, rzeczy, których należy unikać. Nie da się ukryć, że zarządzanie jest wyzwaniem, ale skupienie się na umiejętnościach, które musisz rozwinąć i pamiętanie, że zawsze możesz się poprawić, to najlepszy sposób, aby pracować nad byciem najlepszym możliwym menedżerem, jakim możesz być.
Przyjrzyjmy się teraz 10 rzeczom, których zdecydowanie powinieneś unikać jako menedżer.
- Trzymanie zamkniętych drzwi i bycie niewidzialnym - Chociaż nie musisz być stale widoczny w biurze lub mieć zawsze otwartych drzwi, powinieneś podjąć wysiłek, aby mieć otwarte drzwi przez większość czasu i być widocznym w przestrzeni biurowej. Dzięki temu pracownicy czują, że mogą do Ciebie podejść. Odwrotna sytuacja po prostu sprawia, że czują, że nie mogą do Ciebie dotrzeć, jeśli tego potrzebują.
- Publiczne wytykanie błędów - Jeśli musisz porozmawiać z pracownikiem o problemie lub nie jesteś zadowolony z czegoś, co zrobił, powinieneś zrobić to prywatnie i w odpowiedni sposób. Wytykanie komuś błędów w środku biura lub w środku spotkania zespołu jest wielkim nie na miejscu.
- Słaba komunikacja - Posiadanie ogólnie słabych umiejętności komunikacyjnych lub niechęć do komunikacji jest oznaką słabego menedżera. Powinieneś rozmawiać ze swoimi pracownikami bezpośrednio i unikać ciągłego wysyłania e-maili. Należy również informować ich o wszystkim, co ich dotyczy.
- Ciągłe mówienie "nie " - Kiepscy menedżerowie mają tendencję do bycia negatywnie nastawionymi i po prostu mówią "nie" na każdą sugestię pracownika, a to ma ogromny wpływ na morale. W końcu pracownicy przestaną przychodzić do Ciebie z sugestiami i pomysłami, ponieważ wiedzą, jaka będzie odpowiedź. Zawsze rozważaj wszystko, co przychodzi na Twoją drogę w sposób uczciwy i otwarty.
- Krytykuj bez potrzeby lub wyjaśnienia - Niektórzy menedżerowie lubią wytykać błędy we wszystkim, pozornie bez powodu. Jest to forma mobbingu, zwłaszcza jeśli jest skierowana do jednego lub dwóch pracowników. Nigdy nie krytykuj bez potrzeby i ponownie, jeśli musisz o czymś powiedzieć, zrób to w odpowiedni sposób.
- Faworyzowanie - Każdy w Twoim biurze jest równy i nigdy nie powinieneś mieć faworytów.
- Złe nastawienie w ogóle - Ogólnie negatywne i złe nastawienie w pracy sprawia, że jesteś również złym menedżerem. Nawet jeśli nie czujesz się szczególnie optymistycznie, musisz sprawiać takie wrażenie na swoich pracownikach, co jest częścią twojej roli jako lidera i wzoru do naśladowania.
- Stosowaniezasady "jedna zasada dla mnie, druga dla ciebie" - Możesz być menedżerem, ale to nie czyni cię lepszym od innych. Pokazując swoim pracownikom, że możesz robić co chcesz, a oni muszą trzymać się zasad, poważnie zniszczysz morale i spowodujesz ogromny rozdźwięk w biurze. Ponownie, bądź wzorem do naśladowania w najlepszy możliwy sposób.
- Wybieranie drobnych szczegółów bez powodu - Chociaż jest całkowicie w porządku, aby chcieć najlepszego standardu pracy, unikaj niepotrzebnego wybierania drobnych szczegółów. Czasami trzeba odpuścić bardzo małe rzeczy, aby podnieść jakość głównych rzeczy, które mają znaczenie.
- Mikrozarządzanie - Ogromnym nie-nie jest mikrozarządzanie. Zaufaj swoim pracownikom, nie zaglądaj im ciągle przez ramię i nie dyktuj jak i dlaczego mają coś zrobić. Daj im przestrzeń do oddychania i pozwól im pracować zgodnie z ich potencjałem, zamiast sprawiać, że będą się czuli, jakbyś nie ufał im lub ich zdolnościom.
Podsumowanie
I oto mamy, kompletny przewodnik po byciu najwyższej jakości menedżerem. Pod wieloma względami dobry menedżer to osoba, która ufa swoim pracownikom i wie, jak wydobyć z nich to, co najlepsze. Oczywiście, są też inne części tej pracy, takie jak zarządzanie budżetem, rozpatrywanie skarg i odpowiadanie przed centralą, ale zarządzanie pracownikami w biurze jest najważniejszą częścią. To tutaj praca jest wykonywana, to tutaj jakość pochodzi, a znając główne do's i don'ts, można zapewnić, że klienci otrzymują wysokiej jakości usługi, a pracownicy mają wysokiej jakości doświadczenie.